Jak naprawić podłokietnik samochodowy?

Naprawa wykonana została na życzenie męża. Sprawa wyglądała następująco. Podłokietnik, czyli oparcie w fotelu kierowcy całkowicie się potargał. Trzeba było obszyć go nową tkaniną, najlepiej eko skórą , która nie będzie łapać brudu. Tak wyglądała moja praca nad obszyciem tego podłokietnika. Pewnie zakłady tapicerki samochodowej będą miały używanie, ale tak sobie radzą Zosie Samosie :)

Pierwszym etapem było wycięcie dwóch dużych owali, którymi przykryłam podłokietnik. Nie oszczędzałam szpilek, bo posłużyły później do zaznaczenia linii wykroju. Jeśli robi się w ten sposób jaki ja pokazuję, zbierając formę z podłokietnika prawego, mamy wykrój na lewy i na odwrót.





Kolejna strona przypięta została w ten sam sposób.
 Na "przyszpilonych płatach odrysowałam linię po której później szyłam pokrowiec.
 Tutaj potrzebna była dziurka, żeby dało się później włożyć pokrowiec do podłokietnika


 Po zdjęciu obu części podłożyłam wycięcie na kołek do mocowania oparcia podłokietnika w fotelu.
 Następnie zszyłam obie strony.


 Po włożeniu pokrowca w oparcie zszyłam ręcznie koniec oparcia, powstała taka drabinka ze szwu.
 Gotowe. Auto ma funkcję pojazdu do zarabiania, a nie do wyglądania, takie wykonanie w zupełności wystarczy. Gdybym jednak miała zrobić oparcie do pojazdu użytku rodzinnego, bardziej bym się wczuła w klimat :)

Leave a Reply

Każdy może dodać komentarz, proszę tylko od podpis, bym wiedziała jak się zwracać do danej osoby.

Popularne posty

Followers