Czapka panterka

Kolejne czapeczki, a właściwie czapeczka dla mnie i dla córeczki. Krok po kroku przedstawiam na zdjęciach jak zdjąć miarę z ulubionej czapki i zrobić sobie nową.
Moja czapka powstała ze ścinków, które zostały mi po użyciu poszewki na jaksieczek i szalik/komin.

Pierwszym krokiem jest wybór ulubionej czapki do wykroju. Wybrałam różową. Na moje czapki (uszyłam dwie dla siebie i jedną dla córeczki) wybrałam rozciągliwą tkaninę z szarymi wzorami, dalej gładką, a także poliestrową, która w dotyku przypomina krótkowłose futerko w panterkowy wzorek. Wykroiłam na czarną dwie części w kształcie litery U oraz trzy części na czapkę futerkową. 
 Stronę futerkową zszyłam prawymi stronami z gładką stroną zostawiając szparkę 4-5 cm na samym czubku, przez którą wywlekłam czapkę prawą stroną na wierzch. Przypilnować należy rogów, żeby dokładnie je wypchnąć. Na czubku robimy zakładkę, którą przeszyłam. W ten sposób nie musiałam kombinować z zaszyciem czubka. Tą zakładkę przejechałam owerlokiem, żeby nie gniotła i obcięłam co przeszkadzało.

Tył czapki jest z pojedynczego kawałka materiału. Założyłam podwójnie do wewnątrz i przeszyłam dwoma równoległymi ściegami prostymi. Następnie założyłam czubek jak na zdjęciu powyżej. Kolejnym krokiem jest połączenie prawych stron czapki. Żeby wyszło równo użyłam sporej ilości szpilek. Zszyłam wszystko szwem prostym. Ostatnie zdjęcie przedstawia czubek który złączyłam z tyłem czapki (dokładnie z podstawą tej zakładki). W ten sposób czapka nie sterczy.

Czapka mi naprawdę fajnie wyszła i cieszyłam się z niej całą końcówkę 2014 i noszę do tej pory.

W wersji dla córeczki doszyłam uszka, które są takimi mikroczapeczkami.    

Córeczka jak widać jest zachwycona z efektu końcowego :) 


Leave a Reply

Każdy może dodać komentarz, proszę tylko od podpis, bym wiedziała jak się zwracać do danej osoby.

Popularne posty

Followers