Czapeczka dla niemowlaka - tutorial

Nie kupowałam zbyt wielu czapeczek, bo nie miałam okazji na takie zakupy przed porodem. Niemniej jednak po kąpieli maluch musi mieć co najmniej godzinę czapeczkę, a jesienne spacery bez niej są po prostu wykluczone. Na wzór wzięłam taką, która w miarę dobrze leży na maluszku i nie uciska w uszka. Ta czapeczka, która jest tutaj prezentowana  to H&M z kompleciku myszki Minie, z bawełny ze stretchem. Wykonana na jej wzorze czapeczka jest z szarej dresówki, którą założyłam podwójnie, aby była cieplejsza, na obecne chłody. Bardzo podobają mi się te uszka, a nie wyrzucałam ścinków z polarku minky, więc nadał się teraz idealnie na uszka.
Wykrój na czapeczkę musi być troszeczkę szerszy na górze, bo będziemy robić zakładkę na środku, żeby lepiej się układała.  Uszy miały być królicze, jednak ten wykrój ma za wąskie uszka. Po wywinięciu na prawą stronę z króliczych uszu zrobiły się... ośle :)

Jak wcześniej napisałam, czapeczka będzie cieplejsza, bo zakładam 2 razy tkaninę (lewymi stronami do siebie). Mocuję szpileczkami, żeby się nie przemieszczała.

Z uszami robimy podobnie - też mocujemy kawałki materiału do siebie szpileczkami. Kawałki przylegają do siebie prawymi stronami.

Przeszywamy je dresówką do góry (minky jest bardzo elastyczny i lepiej żeby był transportowany na ząbkach maszyny). Jak widać coś mi nie złapało za pierwszym razem, więc sobie poprawiłam te uszka już na stronie minky - białej. Przeszyte raz już się tak nie przemieszcza.
Wycinamy nadmiar i wywlekamy na prawą stronę. Na środku przy podstawie uszka robimy małą zakładkę. Uszy zrobione. Zabieramy się za czapeczkę. Najpierw zakładka na górze. Najpierw szew maszynowy, potem można obrobić na overlocku.
Przeskakuję z maszyny na overlocka. Obszywam wykrój. W ten sposób warstwy są ze sobą już połączone. Czapeczka prawie gotowa.
Zbieramy teraz obie strony ze sobą. Wkładamy do środka uszy (do góry nogami). Przenosimy się z powrotem na maszynę do szycia. Łapiemy szpileczkami i przeszywamy wzdłuż wykroju. Został tylko brzeg czapeczki. Wywijamy go do środka za dł. 2cm. Przeszywamy dookoła.

Gotowe!

Na modelce.




2 Responses so far.

  1. Świetny DIY :) Bardzo mi się podobają takie czapeczki dla maluszków :)

  2. Wyspa Ewci says:

    Mam jeszcze jeden tutorial z czapeczką w roli głównej :)

Leave a Reply

Każdy może dodać komentarz, proszę tylko od podpis, bym wiedziała jak się zwracać do danej osoby.

Popularne posty

Followers