Poduszka chmurka

Z szycia zostało mi dużo zapasu z którego powstały 2 poduchy chmurki i podusia w kształcie gwiazdki.
Poduszka w kształcie chmurki była wredna do uszycia, materiał nie współpracował przy lamówce, ale warto było ją wstawić, bo zdecydowanie lepiej się z nią układa cała poducha, niż bez.
Jak wykonać poduszkę chmurkę?
 Po kolei:
1. Wycinamy kształt chmurki z pergaminu. Odrysowujemy dwie takie chmurki - pamiętając o odbiciu lustrzanym drugiej.

2. Liczymy mniej więcej obwód chmurki - najlepiej przykładając lamówkę do krawędzi wykroju. Lepiej mieć zapas niż sztukować. Następnie wycinamy długi pas, który będzie służył jako odstęp między tkaninami i dodawał objętości całej podusi. Z każdej strony tego pasa doszywamy lamówkę (do środka pasa). Gdy już mamy gotowy taki pas (widoczny na zdjęciu niżej), przystępujemy do zszywania go z chmurką z tkaniny. Zaczynamy szycie od lewego dolnego rogu takiej poduszki. W razie, gdyby brakło tkaniny, albo nie równo się łączyło, nie będzie nic widać, bo będzie to na dole poduszki. 
 3. Po przyszyciu do pasa obu chmurek zostawiamy mały otwór na wypełnienie. Jak widać na wcześniejszym zdjęciu, kawałki poduszki zszywane były na stopce do wszywania zamków krytych, najlepiej mi się na niej kontrolowało brzeg z lamówką.
 4.Koniecznie prasujemy uszyte poszewki!!! Otworek na wypełnienie wsypujemy granulat - ja użyłam mikroperły (styropianowe kuleczki). Warto sobie ułatwić wsypywanie jakimś lejkiem z dużym otworem. Na zdjęciu widać, że wykorzystałam butelkę po wodzie Żywiec Zdrój. Sprawdziła się super.
 5. Zaszywamy na maszynie dziurkę. Można też ręcznie, jeśli ktoś ma wizję idealnej pracy krawieckiej :P
Gotowe poduszki prezentują się następująco.
 W różowo-białej gorzej wyszły brzegi, bo nie ma lamówki. Wypełnienia też wsypałam mniej...
Podusia gwiazdka w kolejnym poście.

2 Responses so far.

  1. Butelka to świetny patent, aż się dziwię że sama na to jeszcze nie wpadłam i upychałam bez wspomagaczy. Od teraz moje życie będzie łatwiejsze, dzięki :)

  2. Ewcia O says:

    Cześć! Nie ma za co! Znajdziesz mnie tutaj: homestateofmind.pl i tutaj: plantacjapomyslow.wordpress.com Zapraszam!

Leave a Reply

Każdy może dodać komentarz, proszę tylko od podpis, bym wiedziała jak się zwracać do danej osoby.

Popularne posty

Followers